اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دهمرده در سوال از وزیر ورزش:

۳۱ درصد مردم کشور از چاقی رنج می‌برند/ امکان ورزش برای مردم میسر نیست

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: متأسفانه در شرایط فعلی امکان ورزش کردن برای مردم وجود ندارد.

۳۱ درصد مردم کشور از چاقی رنج می‌برند/ امکان ورزش برای مردم میسر نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل و زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی در سؤال خود از مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در خصوص برنامه وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی اظهار داشت: متأسفانه سرانه ورزشی در کشور و به ویژه استان سیستان و بلوچستان مطلوب نیست.

وی با اشاره به ۴۳۰۰ تا ۴۵۰۰ پروژه نیمه تمام افزود: بسیاری از این پروژه‌ها ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند حال اگر این پروژه‌ها تکمیل می‌شد سرانه ورزشی ما از یک‌سوم جهانی خیلی بهتر بود.

نماینده مردم زابل در مجلس ادامه داد: سرانه تقریبی فضای ورزشی در جهان ۲ تا ۸ مترمربع و در ایران ۶۵ سانتیمتر مربع است و سهم وزارت ورزش و جوانان ۴۲ سانتیمتر مربع است که از آن ۷ سانتیمتر مربع فضای روباز و ۳۵ سانتیمتر مربع فضای سرپوشیده است.

دهمرده تصریح کرد: در صورتی که در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، کرمان و لرستان که درجه آلایندگی آنها زیاد است و نباید مردم درفضای بازی ورزش کنند،‌ سرانه فضای سرپوشیده ورزشی به مراتب از میزان مذکور کمتر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر ۵۶ درصد جمعیت کشور دچار اضافه وزن بوده و ۳۱ درصد هم از چاقی رنج می‌برند.

نماینده مردم زابل در مجلس بر همین اساس اضافه کرد: ‌در چنین شرایطی پرداختن به ورزش اهمیت پیدا می‌کند، متأسفانه باید بگویم امروز امکان ورزش برای مردم میسر نیست.

ادامه دارد...

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول